Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

W centrum miasta znów świątecznie! Rozpoczął się VII Jarmark Bożonarodzeniowy

Po roku przerwy spowodowanej pandemią w Pierwszej Stolicy Polski ponownie zagościł Jarmark Bożonarodzeniowy. W nieco innej odsłonie niż dotychczas, na gnieźnian do 12 grudnia czekają stoiska z przepysznym jedzeniem, rękodziełem i produktami idealnymi na

Kolejny wykład z cyklu „Klasyka – rozmowy niekontrolowane”

Zaproszenie na wesele zostało przyjęte i tak w środowy wieczór Latarnia na Wenei stała się miejscem swawoli. I chodzi tutaj o ściśle intelektualny wymiar rozrywki, u podstaw której pojawia się książka. „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego było

Najbardziej dziecięcy tydzień w roku już od najbliższego poniedziałku

Od 9 sierpnia, w ramach Królewskiego Festiwalu Artystycznego, rusza Dziecięcy Tydzień Kreatywny nieMOŻLIWE. To już druga edycja wydarzenia, które w pełni skupia się na najmłodszych gnieźnianach. To właśnie przy tej okazji to one

Z gwarą smakuje najlepiej

To był smaczny weekend z gwarą! W ten weekend „Szef kuchni polecał gwarę”. Takie „gwarowe” wkładki do menu turyści i goście otrzymywali w weekend w gnieźnieńskich restauracjach, kawiarniach, pizzeriach oraz w informacji turystycznej „Szlak Piastowski” na

30. finał WOŚP! Orkiestra zagra także w Gnieźnie

Już 30 stycznia zagra w Gnieźnie (i w całej Polsce) Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy! To już 30. finał tej wspaniałej, charytatywnej akcji, więc także w Pierwszej Stolicy nie może zabraknąć atrakcyjnego programu. W

Detektywi i czarodzieje zawitają do Bazy Czytelniczej. Darmowe zajęcia dla dzieci

Końcówka wakacji nie rozpieszcza pogodowo, tym bardziej warto się schować przed deszczem w Bazie Czytelniczej. Już w ten wtorek i środę o 13.30 darmowe zajęcia dla dzieci (w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym) w Bazie Centrum Edukacji

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź